Všeobecné obchodné podmienky
I. Úvodné ustanovenia
- Poskytovateľom je prevádzkovateľ internetovej stránky www.chiba.sk (ďalej len Poskytovateľ).
- Objednávateľom je akákoľvek fyzická alebo právnická osoba, ktorá uskutoční objednávku u Poskytovateľa (ďalej len Objednávateľ).
- Predmetom plnenia je zabezpečenie jazykových korektúr podľa požiadaviek Objednávateľa uvedených v objednávke doručenej Poskytovateľovi.
- Obchodný vzťah medzi Objednávateľom a Poskytovateľom vzniká v momente potvrdenia prijatia objednávky Poskytovateľom, ktorú Objednávateľ uskutočňuje elektronicky.
- Podmienky obchodného vzťahu je možné meniť, dopĺňať alebo zrušiť iba písomnou dohodou medzi Objednávateľom a Poskytovateľom.
II. Objednávka
- Objednávateľ sa objednávkou zaväzuje zaplatiť Poskytovateľovi za požadované služby odmenu.
- Objednávka musí mať písomnú formu a uskutočňuje sa elektronicky, a to vyplnením objednávkového formulára na internetovej stránke www.chiba.sk, alebo prostredníctvom e-mailu.
- Poskytovateľ potvrdí prijatie objednávky písomne elektronickou formou.
- Ak Poskytovateľ nepotvrdí Objednávateľovi prijatie objednávky, prípadne potvrdí prijatie objednávky s výhradami, obchodný vzťah nevznikne, a to do doby, kým nedôjde k dohode.
- Obchodný vzťah medzi Objednávateľom a Poskytovateľom vzniká aj vtedy, ak Objednávateľ akceptuje návrh Poskytovateľa na zmenu podmienok v objednávke.
III. Práva a povinnosti Objednávateľa a Poskytovateľa
- Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť Objednávateľovi služby na základe požiadaviek uvedených v objednávke.
- Ak text, ktorý je predmetom objednávky, obsahuje odborné alebo nejasné výrazy, Poskytovateľ má právo požiadať Objednávateľa o konzultáciu, vysvetlenie a spresnenie pojmov.
- Poskytovateľ berie na vedomie, že akékoľvek dôverné informácie získané počas poskytovania služby sú obchodným tajomstvom a nebude takéto informácie poskytovať tretím osobám.
- Poskytovateľ odovzdá Objednávateľovi opravený dokument v dohodnutom termíne elektronickou formou.
- Objednávateľ je povinný zaplatiť Poskytovateľovi odmenu za poskytnuté služby.
IV. Cena a platobné podmienky
- Objednávateľ sa zaväzuje Poskytovateľovi zaplatiť za jazykovú korektúru odmenu podľa cenníka platného ku dňu objednávky, uverejneného na internetovej stránke www.chiba.sk.
- Cena korektúry závisí od počtu normostrán, kvality dodaného textu a požadovanej rýchlosti spracovania. Každý doručený text posúdi Poskytovateľ individuálne a Objednávateľovi vypracuje cenovú ponuku na mieru. Objednávateľ stanovenú cenu písomne odsúhlasí.
- Poskytovateľ je oprávnený požadovať od Objednávateľa uhradenie zálohovej platby. Zálohová faktúra je splatná do siedmich dní od jej vystavenia.
- Po odovzdaní korektúry vyhotoví Poskytovateľ daňový doklad, ktorý Objednávateľ uhradí do 14 dní. Platba sa považuje za uhradenú v deň jej pripísania na účet Poskytovateľa.
- V prípade nedodržania termínu na uhradenie daňového dokladu je Objednávateľ povinný zaplatiť zmluvnú pokutu 0,5 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
V. Storno a reklamácia objednávky
- Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od tejto zmluvy, pričom sa zaväzuje uhradiť Poskytovateľovi odmenu za už vykonanú prácu. Táto práca bude Objednávateľovi odovzdaná.
- Ak už Objednávateľ uhradil celkovú cenu objednávky, rozdiel medzi uhradenou sumou a stornovacím poplatkom mu bude Poskytovateľom vrátený do 30 dní odo dňa stornovania.
- Obe strany majú právo jednostranne odstúpiť od zmluvy v prípade, že druhá strana poruší dohodnuté podmienky.
- Objednávateľ uplatňuje prípadné reklamácie u Poskytovateľa písomne, bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr však do 10 dní od poskytnutia služby. V reklamácii je potrebné uviesť jej dôvod a popísať konkrétne nedostatky.
- V prípade oprávnenej reklamácie je Poskytovateľ povinný zabezpečiť na vlastné náklady nápravu.
- Poskytovateľ nezodpovedá za nedodržanie termínu dodania služby, ak bolo spôsobené prekážkou na strane Objednávateľa, vyššou mocou alebo treťou stranou a Poskytovateľ nemohol takúto prekážku predvídať.
- Ak Objednávateľ nedostane službu včas, je povinný Poskytovateľa na túto skutočnosť bezodkladne upozorniť. V opačnom prípade Poskytovateľ nie je povinný uznať reklamáciu Objednávateľa súvisiacu s nedodržaním termínu dodania služby.
VI. Osobitné ustanovenia
- Objednávateľ je povinný zaistiť Poskytovateľovi súčinnosť a všetky informácie potrebné na zabezpečenie plnenia predmetu objednávky. Ak Objednávateľ túto povinnosť poruší, Poskytovateľ nie je zodpovedný za prípadné škody z dôvodov, ktoré súvisia s porušením tejto povinnosti.
- Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikne Objednávateľovi z nerealizovania zmluvných záväzkov, ak sa tak stane z dôvodov, ktoré nemohol Poskytovateľ v čase uzavretia tohto zmluvného vzťahu predvídať.
- Poskytovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú nedodržaním týchto zmluvných podmienok maximálne do výšky ceny objednávky.
- Poskytovateľ sa zaväzuje, že pri plnení predmetu objednávky bude postupovať s odbornou starostlivosťou, bude dodržiavať všeobecne záväzné predpisy, požiadavky Objednávateľa uvedené v objednávke, ako aj všetky dohody medzi Poskytovateľom a Objednávateľom.
VII. Záverečné ustanovenia
- Ak tieto všeobecné obchodné podmienky neurčujú inak, riadia sa právne vzťahy medzi Objednávateľom a Poskytovateľom ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
- Objednávateľ a Poskytovateľ vyhlasujú, že akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s plnením objednávky budú prednostne riešené vzájomnými rokovaniami. V prípade, že sa spor nevyrieši dohodou, bude podliehať výlučnej právomoci slovenských súdov.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú uverejnené na internete, a to na adrese www.chiba.sk/obchodne-podmienky.
- Odoslaním objednávky Objednávateľ zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, porozumel im a plne s nimi súhlasí.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné a záväzné pre všetkých objednávateľov služieb od 1. marca 2022.